Nadelen van een elektrische auto:
EV's gaan het klimaat niet redden (dat doet de technologie van Nikola Tesla).
Het gaat om controle!! https://www.facebook.com/reel/694733322597560
Heb je je rekening niet betaald = dan zal jouw EV vanop afstand uitgeschakeld worden.
Heb je een lage sociale kredietscore = dan zal jouw EV vanop afstand uitgeschakeld worden.
"De eerste Volvo FH Electric heeft een bereik van 300 kilometer".
🤡🤡🤡🤡
"Een standaarduitvoering van een elektrische Volvo-vrachtwagen kost ongeveer 350.000 euro. Dat is meer dan dubbel zoveel als een dieselvrachtwagen." 🤡🤡
Binnen 15 jaar gaan we de vraag krijgen van de domme volgzame schaapjes: "waarom is onze winkelkar zo duur?"
- Elektrische auto's zijn duurder in aankoop dan auto's die op fossiele brandstof rijden.
Elektrische auto pas na 700.000 kilometer groener dan auto op benzine. Enkel bij 100% groene elektriciteit, zou de elektrische auto al na 30.000 tot 40.000 km schoner zijn dan een gemiddelde benzineauto.
Kan spontaan in brand vliegen of na ongeluk (scroll naar beneden). Dompelbak nodig tot 4 weken.
- De actieradius is beperkt.
- Elke X jaren nieuwe batterijen (grote kost €€€). Actieradius vermindert na herhaaldelijk opladen.
- Elektrisch auto 100% opladen/voltanken kost veel tijd. Laadsnelheid boven de 80% neemt snel af. 80% opladen = actieradius is minder.
- Er zijn te weinig publieke oplaadpunten in vergelijking met het aantal EV's.
- Elektrische auto's zijn 2de hands niet kwijt te raken. Niemand wilt de boot ingaan voor een nieuwe accu van 7500€ tot 30000€
- Een RAMP voor het milieu (scroll naar beneden) 15 ton zout, 6 ton erts, 15 kg nikkel,..
- Kinder slavenarbeid in Congo (scroll naar beneden)
- Vlaams minister van mobiliteit wil dat de auto onbetaalbaar wordt: "In Denemarken staan de auto's aan de kant omdat het bezit duur is en het gebruik nog meer. Daar moeten we naartoe." (scroll naar beneden voor het artikel)
Volgens "experts" gaan we binnen X aantal jaar een boost van EV's krijgen op de particuliere markt. Firmawagens zullen binnenkort verplicht EV's zijn. Na 4 jaar is het einde lease en zullen deze wagens op de particuliere markt terecht komen. Iemand interesse in een auto met een radius van 200km?? Of een extra investering van 7500€ voor nieuwe batterijen? 🤡🤡🤡🤡🤡🤡
Problemen in de winter (stekker) https://www.facebook.com/reel/305114595887233
Problemen in de winter: https://www.facebook.com/reel/24558638187113538
Tesla in de winter https://www.facebook.com/reel/903470321057971
Problemen in de winter (2) https://www.facebook.com/reel/915817130200563
Elektrische auto - een RAMP voor het milieu:
"Een auto accu voor de elektrische auto weegt ongeveer 250 kg , het volume is zo groot als een koffer.
Het bevat 6 kg lithium , 15 kg nikkel , 10 kg mangaan , 8 kg kobalt , 50 kg koper, 100 kg aluminium , staal en plastic.
Om een autobatterij te maken , moet je 5 ton zout verwerken om lithium te produceren , 8 ton erts voor het kobalt , 1 ton erts tot nikkel en 6 ton erts koper. In totaal wordt een 100 ton grond opgegraven voor één enkele accu.
Ziekte en kinderarbeid liggen voor 68 % oorzakelijk aan het ontginnen van het kobalt ter wereld , en een aanzienlijk deel van een batterij komt uit Congo."
"Hun mijnen hebben geen controle over vervuiling en ze hebben kinderen in dienst die sterven door het contact met dit giftige materiaal.
Moeten we al deze zieke kinderen tellen als onderdeel van de onkosten van een elektrische auto?"
GROEI AANTAL LAADPUNTEN BLIJFT VER ACHTER BIJ TOENAME ELEKTRISCHE AUTO'S
Vlaamse minister van mobiliteit wil dat auto onbetaalbaar wordt!
"Het is onthutsend om te lezen, maar Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) zegt in een interview met De Standaard van dit weekend dat een eigen auto te duur moet worden voor de doorsnee burger."
Lydia Peeters: 'In Denemarken staan de auto's aan de kant omdat het bezit duur is en het gebruik nog meer. Daar moeten we naartoe.'
https://autonieuws.be/uitlaat/de-maskers-vallen-af-vlaamse-regering-wil-dat-auto-onbetaalbaar-wordt
Lydia Peeters (Open Vld) wil auto's véél duurder maken:
Nederland: Overheid wil dat je geen auto meer hebt
"Plots kan ik mijn laadpaal niet meer gebruiken": duizenden gedupeerden na faillissement Powerdale
Dan heb je een laadpaal, maar kan je hem niet meer gebruiken omdat de app niet meer werkt. En die app is de enige toegang tot de laadpaal. Het overkomt honderden en wellicht zelfs duizenden eigenaren van een laadpaal van het merk Powerdale. "Alsof je een wasmachine koopt maar die niet meer kan gebruiken omdat de leverancier failliet is", getuigt een gebruiker. Wat kunnen de gedupeerden nu doen?